Obchodní podmínky
Všeobecné
obchodní podmínky společnosti
Design Shoes Group, s.r.o.
pro
prodej prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové
adrese http://www.botkomat.cz (dále jen "webové rozhraní")
Sídlo: Roháčova 145/14, 130 00 Praha 3
IČ: 01413848
DIČ: CZ01413848
Účet
prodávajícího: 2600407831 / 2010
Společnost je zapsaná v obchodním rejstříku vedená u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 210606 (dále jen
„Prodávající“)
Kontaktní
údaje Prodávajícího:
Adresa
pro doručování: Design Shoes Group, s.r.o.
Hennerova 217/19, 150 00 Praha 5
(dále
jen „Kontaktní
adresa“)
Adresa
elektronické pošty: eshop@designshoes.cz (dále jen „Kontaktní
email“)
Telefon: +420
736 772 499
(dále jen „Kontaktní
telefon“)
Registrace
na ÚOOÚ pod registračním číslem 00047085
Technický
správce obchodu:
Společnost: Eshopino,
s.r.o.
Sídlo: Roháčova 145/14, Žižkov, 130 00 Praha 3
IČ: 03223485
DIČ: CZ03223485
Společnost
je zapsaná v obchodní rejstříku vedeném u Městského soudu
v Praze, spisová značka C228964
Registrace
na ÚOOÚ pod registračním číslem 00056271
Provozovatel
(marketing, emailing, PR, apod.):
Eshopino s.r.o., Roháčova 145/14, Žižkov, 130 00 Praha 3
IČ: 03223485
DIČ: CZ03223485
Registrace na ÚOOÚ pod registračním číslem 56271
E-mail: info@eshopino.cz
-
Úvodní ustanovení
- Tyto obchodní podmínky (ve smyslu § 1751 zákona č. č.
89/2012 Sb., občanského zákoníku, v aktuálním znění, dále jen
„občanský zákoník“) platí pro nákup v internetovém obchodě
prostřednictvím webového rozhraní provozovaném
Prodávajícím.
- Obchodní podmínky vymezují a upřesňují základní práva a
povinnosti Prodávajícího, Kupujícího a Uživatele. Kupující zasláním
objednávky a dále též potvrzením ve webovém rozhraní současně stvrzuje,
že akceptuje tyto obchodní podmínky a že se s nimi seznámil.
Kupní smlouva, tj. obchodní podmínky včetně objednávky a jejího přijetí
budou Kupujícímu zaslány e-mailem nebo vytištěné poštou bezprostředně
po uzavření kupní smlouvy nebo budou přiloženy ke zboží nejpozději při
dodání zboží Kupujícímu.
- Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné
sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní
smlouvě mají přednost před ustanovením obchodních podmínek.
- Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí
kupní smlouvy (za „kupní smlouvu“ se zde označuje smlouva kupní,
smlouva o dílo, smlouva o poskytnutí služby, či jiná smlouva, uzavřená
dle těchto obchodních podmínek). Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou
vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít
v českém jazyce, ledaže se Kupující a Prodávající výslovně
dohodnou na jiném jazyce. Tyto obchodní podmínky jsou
zobrazeny ve webovém rozhraní a v průběhu objednání zboží, a
je tak umožněna jejich archivace, reprodukce, uchování a opakované
zobrazení Kupujícím, což Kupující bere na vědomí a zavazuje se
v průběhu objednávání zboží obchodní podmínky pro sebe uchovat
pro pozdější opakované zobrazení.
- Veškeré smluvní vztahy se řídí obchodními podmínkami a
vztahy jimi neupravené občanským zákoníkem, a je-li smluvní stranou
spotřebitel, zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění
pozdějších předpisů.
- V případech, kdy osoba, která má
v úmyslu nakoupit zboží od Prodávajícího, jedná při
objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo
v rámci svého samostatného výkonu povolání nebo je právnickou
osobou, neuplatní se na ni ochrana spotřebitele dle těchto obchodních
podmínek, zejména se neuplatní příslušná ustanovení článku 5 –
Odstoupení od kupní smlouvy.
-
Vymezení pojmů
- Kupujícím je fyzická nebo právnická osoba, která má
v úmyslu koupit prostřednictvím webového rozhraní zboží.
Vzhledem k platné právní úpravě se rozlišuje Kupující, který
není spotřebitelem a Kupující, který spotřebitelem je.
- Spotřebitel je každý člověk, který mimo rámec své
podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého
povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.
- Uživatelem je každá fyzická nebo právnické osoba, která
navštíví webové rozhraní. Kupující je také Uživatelem.
- Zbožím prodávaným prostřednictvím webového
samolepky na zeď zobrazované na webovém rozhraní.
-
Objednávka a uzavření kupní smlouvy
- V případě, že to webové rozhraní umožňuje,
Kupující provádí objednávání zboží: "bez registrace ve webovém
rozhraní, tj. přímo
prostřednictvím webového rozhraní (vyplněním formuláře či jinak)" nebo
"prostřednictvím e-mailové komunikace
s Prodávajícím zasláním objednávky na Kontaktní email
Prodávajícího" nebo "prostřednictvím telefonické nebo SMS objednávky na
Kontaktním telefonu Prodávajícího".
- Objednávka bez registrace (objednávka učiněná jinak než
z uživatelského účtu) musí obsahovat přesný název objednaného
zboží (případně číselné označení zboží), počet kusů zboží, jeho
velikost a barvu; pokud Kupující barvu nezvolí, vyhrazuje si
Prodávající právo určit barevnou variantu sám na základě momentální
dostupnosti, a osobní údaje Kupujícího (jméno a příjmení, adresu pro
doručování, telefonní číslo, e-mailovou adresu).
- Pokud to webové rozhraní umožňuje, může Kupující na
základě jím provedené registrace ve webovém rozhraní přistupovat do
svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může
Kupující provádět objednání zboží (dále jen „uživatelský účet“).
Prodávající nenese odpovědnost za případné využití uživatelského účtu
třetími osobami.
- Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v
případě, kdy Kupující svůj uživatelský účet déle než 1 rok nevyužívá,
či v případě, kdy Kupující poruší své povinnosti z příslušné
kupní smlouvy (včetně těchto obchodních podmínek).
- Webové rozhraní obsahuje seznam zboží a informace o něm,
a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží. Ceny zboží jsou uvedeny
včetně veškerých daní (včetně DPH), cel a dalších poplatků. Uvedené
ceny nezahrnují ceny a náklady za balení, dopravu nebo dodání zboží
Kupujícímu. Informace o nákladech spojených s balením a
dopravou nebo dodáním zboží obsahuje webové rozhraní a Kupující má
možnost se s nimi seznámit před podáním závazné objednávky.
Tyto ceny platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci
území České republiky (ledaže je ve webovém rozhraní uvedeno výslovně
jinak).
- Ceny prezentovaného zboží a ceny za balení, dopravu a
dodání zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém
rozhraní. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím
Kupujícímu nelze vzájemně kombinovat, ledaže Prodávající uvede výslovně
jinak.
- Možnost Prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za
individuálně s Kupujícím sjednaných podmínek je zachována.
- Prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní je
informativního charakteru a nejedná se o nabídku ze strany
Prodávajícího (resp. o jeho návrh na uzavření smlouvy; § 1732 odst. 2
občanského zákoníku se nepoužije). Prodávající není povinen uzavřít
kupní smlouvu ohledně takto prezentovaného zboží. Nabídka označená jako
„akční“ platí do vyprodání zásob nebo do doby skončení takové nabídky
uvedené ve webovém rozhraní nebo do odvolání nabídky nebo do další
aktualizace nabídky.
- Pro objednání zboží vyplní Kupující objednávkový formulář
(nebo uvede příslušné informace při telefonické nebo emailové
komunikaci) ve webovém rozhraní, který obsahuje zejména informace o
zboží, způsobu platby, způsobu a ceně dopravy a identifikační údaje
Kupujícího.
- Před zasláním objednávky Prodávajícímu je Kupujícímu
umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky Kupující
vložil, a to i s ohledem na možnost Kupujícího zjišťovat a opravovat
chyby vzniklé před a při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle
Kupující Prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Dokončit objednávku“.
Údaje uvedené v objednávce jsou Prodávajícím považovány za správné.
Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení Kupujícímu
potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty
Kupujícího uvedenou v objednávce nebo v jeho
uživatelském účtu (v případě rozporů má přednost adresa
v objednávce; dále jen „elektronická adresa Kupujícího“),
přičemž platí, že pokud není uvedeno v potvrzení jinak, toto
potvrzení není samo o sobě přijetím (akceptací) objednávky ve smyslu
těchto obchodních podmínek, tedy není uzavřením kupní smlouvy.
- Prodávající je vždy oprávněn požádat Kupujícího o
dodatečné potvrzení objednávky nebo ověření totožnosti Kupujícího
(například písemně, faxem či telefonicky). Není-li objednávka nebo
totožnost osoby Kupujícího Kupujícím na výzvu Prodávajícího potvrzena,
resp. ověřena, považuje se objednávka za neplatnou a kupní smlouva
nevznikne. V případě zjištění jakéhokoli nedostatku, zejména neúplnosti
nebo nesouladu údajů o osobách oprávněných objednávat zboží, je
Prodávající oprávněn k objednávce nepřihlížet. Objednávku,
která nesplňuje podstatné náležitosti, je Prodávající oprávněn
odmítnout (resp. k ní nepřihlížet) nebo vrátit k doplnění a
poskytnout k tomu přiměřenou lhůtu. Její marné uplynutí má za následek,
že se na objednávku hledí, jako by nebyla nikdy doručena.
- Smluvní vztah mezi Prodávajícím a Kupujícím
vzniká (tj. kupní smlouva je uzavřena) doručením přijetí objednávky
(akceptací, dále jen „přijetí objednávky“), jež je Prodávajícím zasláno
Kupujícímu elektronickou poštou, a to na elektronickou adresu
Kupujícího, a pokud by k tomuto nedošlo, tak úhradou celé
kupní ceny nebo převzetím objednaného zboží Kupujícím, dle toho, co
nastane dříve. Přijetí objednávky (akceptace) může být součástí
potvrzení o obdržení objednávky (pokud je to v potvrzení
výslovně uvedeno), nebo může po tomto potvrzení následovat samostatně.
- Kupující bere na vědomí, že Prodávající není povinen
uzavřít kupní smlouvu, a to zejména s osobami, které dříve porušily
kupní smlouvu (včetně obchodních podmínek).
- Kupující souhlasí s použitím prostředků komunikace na
dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé Kupujícímu při
použití prostředků komunikace na dálku v souvislosti s uzavřením kupní
smlouvy (především náklady na internetové připojení, náklady na
telefonní hovory) si hradí Kupující sám. Tyto náklady se
neliší od základní sazby.
- Kupní smlouvou se Prodávající zavazuje dodat Kupujícímu
zboží uvedené v objednávce a Kupující se zavazuje toto zboží od
Prodávajícího či jím zvoleného přepravce převzít a zaplatit
Prodávajícímu kupní cenu zboží uvedenou v objednávce.
- V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na
straně Prodávajícího při uvedení ceny zboží ve webovém rozhraní nebo
v průběhu objednávání, není Prodávající povinen dodat
Kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu ani
v případě, že Kupujícímu bylo zasláno přijetí objednávky podle
těchto obchodních podmínek.
- Prodávající upozorní Kupujícího, pokud cena uvedená u
zboží ve webovém rozhraní nebo v průběhu objednávání již není
aktuální. Pokud Kupující nesouhlasí se zvýšením ceny, Prodávající si
vyhrazuje právo odstoupit od kupní smlouvy.
- Kupující může zrušit objednávky dosud nepotvrzené
Prodávajícím telefonicky nebo emailovou zprávou na kontaktním
telefonním čísle, resp. emailové adrese Prodávajícího. Všechny
objednávky přijaté Prodávajícím jsou závazné. I závaznou objednávku lze
po předchozí domluvě s Prodávajícím zrušit.
V případě, že nebude objednávka zrušena do doby před expedicí,
a bude expedována, může být po Kupujícím požadována náhrada nákladů
spojená s expedicí a vrácením zboží způsobených zrušením
objednávky.
-
Platební a dodací podmínky
- Společně s kupní cenou je Kupující povinen zaplatit
Prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží, jejichž
výše je uvedená ve webovém rozhraní a bude uvedená
v objednávce a v jejím přijetí. Není-li
uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i tyto náklady
spojené s dodáním zboží.
- Kupující má možnost zaplatit kupní cenu za zboží
Prodávajícímu mimo dalších způsobů uvedených ve webovém rozhraní i
některým z níže uvedených způsobů: "v hotovosti při platbě na
dobírku" nebo "bezhotovostně převodem na bankovní Účet Prodávajícího".
Případné
další platby Kupujícího v souvislosti s výše
uvedenými způsoby úhrady ceny zboží jsou uvedeny ve webovém
rozhraní, v objednávce a budou uvedeny v přijetí
objednávky.
- Způsob platby uvede Kupující v objednávce (kde
budou uvedeny i případně další platby v souvislosti se
zvoleným způsobem platby).
- Platba zboží je možná v českých korunách (Kč)
nebo v eurech (EUR), ceny jsou přepočítány kurzem uvedeným ve
webovém rozhraní ke dni objednávky.
- Prodávající nepožaduje zpravidla zálohu na kupní cenu
zboží nebo obdobnou platbu. V odůvodněných případech
(především u objednávek s celkovou cenou nad 5.000,- Kč) tak
může učinit. Prodávající je oprávněn požadovat uhrazení celé ceny zboží
před jeho odesláním nebo předáním Kupujícímu (§ 2119 odst. 1 občanského
zákoníku se nepoužije).
- V případě platby případě platby na dobírku je kupní cena
splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní
cena splatná do pěti pracovních dnů od uzavření kupní smlouvy.
- V případě bezhotovostní platby je Kupující povinen
uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu
platby – číslo objednávky. V případě bezhotovostní platby je závazek
Kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné
částky na účet Prodávajícího.
- Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak
stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví Prodávající
ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy Kupujícímu daňový
doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový
doklad – fakturu vystaví Prodávající Kupujícímu po uhrazení kupní ceny
zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu
Kupujícího do 15 dnů od převzetí zboží.
- Zboží, které je skladem, Prodávající v případě platby na
dobírku expeduje zpravidla do 2 pracovních dnů od přijetí objednávky.
Při platbě převodem na účet Prodávající zboží skladem expeduje
zpravidla do 2 pracovních dnů od připsání příslušné částky na svůj
účet. Částečné dodání objednaného zboží je přípustné za předpokladu, že
nebyl dohodnutý opak.
- Zboží, které není skladem, Prodávající expeduje, jakmile
je to možné. O přesném datu je Kupující předem informován.
V případě, že zboží z objektivních příčin (zboží se
již nevyrábí, dodavatel přestal dodávat do ČR, výrazně se zvýšila jeho
cena nebo náklady na dodání) není možné za původních podmínek dodat,
nebo se plnění stane objektivně nemožným, nebo pokud nemá Kupující
vyrovnány veškeré závazky vůči Prodávajícímu splatné ke dni vystavení
objednávky, má Prodávající právo odstoupit od kupní smlouvy. O
odstoupení od kupní smlouvy bude Kupujícího neprodleně informovat.
V případě, že Kupující již zcela nebo zčásti uhradil kupní
cenu, bude mu přijatá částka vrácena bezhotovostně na účet sdělený mu
pro tento účel Kupujícím nebo účet, ze kterého byly prostředky
poukázány k úhradě kupní ceny (pokud Kupující žádný do 3 dnů
od odstoupení Prodávajícímu nesdělí), a to do 5 dnů od
odstoupení od kupní smlouvy.
- Způsoby dodání zboží jsou uvedeny ve webovém rozhraní.
Konkrétní způsob dodání zboží bude zvolen Kupujícím
v objednávce a potvrzen Prodávajícím v přijetí
objednávky.
- Náklady na dodání zboží v závislosti na způsobu
odeslání a převzetí zboží jsou uvedeny ve webovém rozhraní obchodu,
budou uvedeny v objednávce Kupujícího a v přijetí
objednávky ze strany Prodávajícího.
- V případě, že Kupující zboží nepřevezme ani
neodstoupí od kupní smlouvy v souladu s těmito
obchodními podmínkami, má Prodávající nárok na náhradu nákladů
spojených s dodáním zboží a jeho uskladněním (za uskladnění u
Prodávajícího za každý den prodlení ve výši max. 10,- Kč, maximálně
však celkem 500,- Kč nebo do výše kupní ceny, pokud je nižší než 500
Kč), jakož i dalších nákladů, které Prodávajícímu z důvodu
nepřevzetí zboží Kupujícím vzniknou, a dále má právo od kupní smlouvy
odstoupit.
- V případě, že je z důvodů na straně
Kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným než sjednaným
způsobem, je Kupující povinen uhradit náklady spojené
s takovým doručováním.
- Dodáním zboží podle těchto obchodních podmínek se rozumí
okamžik doručení zboží Kupujícímu v souladu s kupní smlouvou.
Bezdůvodné odmítnutí zboží Kupujícím se nepovažuje za nesplnění
povinnosti dodat zboží ze strany Prodávajícího ani za odstoupení od
smlouvy ze strany Kupujícího. Při převzetí zboží je Kupující povinen
zkontrolovat neporušenost obalu zboží a případné závady neprodleně
oznámit přepravci a Prodávajícímu. Odmítnutí převzít zásilku
z důvodu poškozeného obalu se nepovažuje za bezdůvodné
odmítnutí zboží. Podpisem dodacího listu Kupující potvrzuje, že zásilka
zboží splňovala veškeré náležitosti a bere na vědomí, že reklamace
zboží z důvodu porušení obalu zásilky již není možná.
- Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé
kupní ceny za zboží (včetně nákladů na balení a dodání), nikoli však
dříve, než zboží převezme. Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či
ztrátu zboží přechází na Kupujícího okamžikem převzetí zboží, nebo
okamžikem, kdy měl Kupující povinnost zboží převzít, ale
v rozporu s kupní smlouvou tak neučinil (tj.
zpravidla, když je zboží pro něj připraveno k převzetí).
-
Odstoupení od kupní smlouvy
- Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837
občanského zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o
dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání Kupujícího nebo pro jeho
osobu, o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového
programu, pokud Kupující porušil jejich původní obal.
Kupující
bere na vědomí, že většina zboží nabízeného na webovém
rozhraní Prodávajícího má povahu zboží, které je upraveno
podle přání Kupujícího nebo pro jeho osobu, a proto nelze od
kupní smlouvy, jejímž předmětem je takové zboží, odstoupit.
- Nejedná-li se o případ uvedený v odst. 5.1 či o
jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má Kupující v
souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní
smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti dnů od převzetí zboží. Pokud to
webové rozhraní umožňuje, může Kupující využít pro oznámení odstoupení
od smlouvy formulář poskytovaný Prodávajícím. Odstoupení od kupní
smlouvy může Kupující zaslat na Kontaktní adresu Prodávajícího nebo na
Kontaktní e-mail Prodávajícího.
- V případě odstoupení od kupní smlouvy dle odst. 5.2
těchto obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí
být Prodávajícímu vráceno (jinak než na dobírku, kterou Prodávající
nepřebírá) do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy na
Kontaktní adresu, do jakékoliv provozovny Prodávajícího nebo do sídla
či místa podnikání Prodávajícího. Zboží musí být Prodávajícímu vráceno
nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné a, je-li to možné, v původním
obalu.
- Kupující spolu s vráceným zbožím přiloží kopii
dodacího listu a faktury, byla-li vystavena, nebo jiný dokument
prokazující koupi zboží, a dále písemné vyjádření o odstoupení od kupní
smlouvy a zvoleném způsobu vrácení peněz (převod na účet, osobní
převzetí hotovosti nebo poštovní poukázka či jinak). Vyjádření rovněž
musí obsahovat kontaktní adresu, telefon a elektronickou adresu
Kupujícího.
- Ve lhůtě deseti dnů od vrácení zboží Kupujícím dle odst.
5.3 obchodních podmínek je Prodávající oprávněn provést přezkoumání
vráceného zboží, zejména za účelem zjištění, zdali vrácené zboží není
poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno.
- Prodávající vrátí Kupujícímu peněžní prostředky (včetně
nákladů na dodání), které od něho na základě kupní smlouvy přijal.
Prodávající peníze vrátí do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy
Kupujícím, a to (i) stejným způsobem, jakým je od Kupujícího přijal,
nebo (ii) způsobem, jaký Kupující požadoval, (iii) přičemž ale vždy i
zasláním na jím sdělený bankovní účet nebo účet, ze kterého byly
prostředky poukázány k úhradě kupní ceny (pokud Kupující žádný
do 10 dnů od odstoupení Prodávajícímu nesdělí), s čímž
Kupující tímto vyslovuje svůj souhlas za podmínky, že mu tímto způsobem
nevzniknou žádné další náklady. Odstoupí-li Kupující od kupní smlouvy,
Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky Kupujícímu
dříve, než mu Kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží Prodávajícímu
odeslal.
- Jestliže Kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob
dodání zboží, který Prodávající nabízí, vrátí Prodávající Kupujícímu
náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému
způsobu dodání zboží.
- Kupující bere na vědomí, že pokud zboží vrácené Kupujícím
bude poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno, vzniká
Prodávajícímu vůči Kupujícímu nárok na náhradu škody jemu tím vzniklé.
Nárok na úhradu vzniklé škody je Prodávající oprávněn jednostranně
započíst proti nároku Kupujícího na vrácení kupní ceny a nákladů na
dodání zboží.
- Při zasílání je Kupující povinen zboží zabalit do
vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení. Za zboží
podstatně poškozené či zničené při přepravě v důsledku použití
nevhodného obalu nelze vrátit kupní cenu a náklady na dodání zboží.
- Náklady spojené s navrácením zboží Prodávajícímu
v případě odstoupení od kupní smlouvy Kupujícím hradí
Kupující, a to i pokud nemůže být zboží navráceno pro svou povahu
obvyklou poštovní cestou. Prodávající je oprávněn započíst své
skutečně vynaložené náklady spojené s navrácením zboží na
kupní cenu a náklady na dodání zboží, které mají být Kupujícímu
vráceny.
- Do doby převzetí zboží Kupujícím je Prodávající oprávněn
kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit. V takovém případě vrátí
Prodávající Kupujícímu kupní cenu bezhotovostně na účet sdělený mu pro
tento účel Kupujícím nebo účet, ze kterého byly prostředky poukázány
k úhradě kupní ceny (pokud Kupující žádný do 3 dnů od
odstoupení Prodávajícímu nesdělí), a to do 5 dnů od odstoupení od
smlouvy.
- Je-li společně se zbožím poskytnut dárek, je příslušná
darovací smlouva uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li
k odstoupení od kupní smlouvy kteroukoli stranou, pozbývá
darovací smlouva účinnosti a Kupující je povinen spolu se zbožím vrátit
i poskytnutý dárek.
-
Odpovědnost za vady a reklamační řád
- Práv Kupujícího z vadného plnění se řídí
příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními
§ 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2158 až 2174 občanského
zákoníku).
- Prodávající odpovídá Kupujícímu, že zboží při převzetí
nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy
kupující zboží převzal:
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a
chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce
popsal nebo které Kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na
základě reklamy jimi prováděné,
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo
hmotnosti a
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- Ustanovení uvedená v předcházejícím odstavci
obchodních podmínek a záruka za jakost se nepoužijí u zboží prodávaného
za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na
opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého
zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží
mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
- Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má
se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
- Práva z vadného plnění, včetně záruční
odpovědnosti, uplatňuje Kupující u Prodávajícího na Kontaktní adrese
Prodávajícího (další způsoby uplatnění vad dle reklamačního řádu nejsou
tímto jakkoli omezeny). Za okamžik uplatnění reklamace se považuje
okamžik, kdy Prodávající obdržel od Kupujícího reklamované zboží.
-
Reklamační řád
- Reklamační řád upravuje způsob a podmínky reklamace vad
zboží a uplatnění nároků ze záruky za jakost spotřebitelem, v souladu s
ustanoveními občanského zákoníku a zákona č. 634/1995 Sb., zákon o
ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
- U veškerého zboží prodávaného Prodávajícím Kupujícímu,
který je spotřebitelem, odpovídá Prodávající Kupujícímu za to, že zboží
při převzetí nemá vady a že se vady u spotřebního zboží nevyskytnou
v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí zboží Kupujícím.
- V případě, že se v průběhu záruční doby (v případě
poskytnutí záruky za jakost) nebo v průběhu doby dle
předcházejícího odstavce vyskytne vada zboží, pro kterou nemůže být
zakoupený výrobek používán zcela řádně, a tuto vadu lze odstranit, má
Kupující právo na jeho bezplatnou opravu. U odstranitelné vady na dosud
nepoužitém výrobku má Kupující právo místo odstranění vady požadovat
výměnu vadného výrobku za bezvadný. U odstranitelné vady má Kupující
dále právo na přiměřenou slevu z kupní ceny. V případě vady,
kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby zboží mohlo být řádně
užíváno jako zboží bez vady, má Kupující právo na výměnu zboží, na
přiměřenou slevu z kupní ceny anebo má právo od kupní smlouvy
odstoupit. Práva z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud
Kupující o vadě před převzetím věci věděl, nebo pokud vadu sám
způsobil. Kupující nemá právo od kupní smlouvy odstoupit, ani požadovat
dodání nové věci, pokud nemůže věc vrátit v tom stavu,
v jakém ji obdržel, vyjma případů stanovených zákonem.
Neodstoupí-li Kupující od kupní smlouvy nebo neuplatní-li právo na
dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci,
může požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny. Kupující má
právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu Prodávající nemůže dodat
novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v
případě, že Prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by
zjednání nápravy Kupujícímu působilo značné obtíže.
- Kupující je povinen uplatnit reklamaci u Prodávajícího
(nebo osoby určené k opravě) bez zbytečného odkladu od
zjištění nedostatku. Doručené reklamace jsou vyřizovány bez
zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění
reklamace, pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodnou jinak.
- V případě sporné reklamace rozhodne
Prodávající o jejím přijetí do tří pracovních dnů ode dne uplatnění
reklamace.
- Dnem uplatnění reklamace se rozumí den, kdy bylo zboží
doručeno na Kontaktní adresu Prodávajícího, do jakékoliv provozovny
Prodávajícího nebo do sídla či místa podnikání Prodávajícího.
- Záruka a nároky z odpovědnosti za
vady se nevztahují na zboží, u kterého byla reklamace uplatněna po
uplynutí stanovené záruční doby, a dále na opotřebení zboží způsobené
jeho užíváním. Záruka a nároky z odpovědnosti za vady
se nevztahují na vady způsobené nesprávným užíváním, nedodržením
návodu, nevhodnou údržbou nebo nesprávným skladováním. U použitého
zboží Prodávající neodpovídá za vady odpovídající míře dosavadního
používání nebo opotřebení; u věcí prodávaných za nižší cenu Prodávající
neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána; místo práva na
výměnu má Kupující v případech dle této věty právo na
přiměřenou slevu.
- Dále se záruka za jakost nevztahuje na
poškození zboží způsobené:
- mechanickým poškozením zboží,
- používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí
teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy
prostředí určenému pro používání výrobku,
- neodbornou aplikací, zacházením, obsluhou, nebo
zanedbáním péče o zboží,
- přírodními živly,
- provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou
parametrů,
- úpravami Kupujícího)
- Reklamaci lze uplatnit následujícím způsobem:
- Informování Prodávajícího telefonicky, e-mailem či
písemně.
- Pokud to webové rozhraní umožňuje, může Kupující pro
oznámení reklamace využít reklamační protokol, který mu bude zaslán na
adresu elektronické pošty nebo je k dispozici ke stažení na
webovém rozhraní.
- Doručení reklamovaného zboží (jinak než na dobírku,
kterou Prodávající nepřebírá) na Kontaktní adresu Prodávajícího (nebo
osoby určené k opravě), do jakékoliv provozovny Prodávajícího
nebo do sídla či místa podnikání Prodávajícího. Při zasílání je
Kupující povinen zboží zabalit do vhodného obalu tak, aby nedošlo k
jeho poškození či zničení. Ke zboží je nutno přiložit doklad o
zakoupení zboží či fakturu, byla-li vystavena, nebo jiný dokument
prokazující koupi zboží, spolu s popisem vady a návrhem na způsob
řešení reklamace.
- Prodávající neodpovídá za újmu na zdraví osob, případně
újmu na majetku a zboží, které budou zapříčiněné neodborným zacházením,
či zneužitím zboží, popřípadě nedbalostí.
-
Ochrana osobních údajů
- Ochrana osobních údajů Kupujícího, který je fyzickou
osobou, je poskytována zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních
údajů, ve znění pozdějších předpisů.
- Prodávající prohlašuje, že je platně registrován u Úřadu
pro ochranu osobních údajů, reg.č. v hlavičce VOP.
Technický
správce obchodu prohlašuje, že je platně registrován u Úřadu
pro ochranu osobních údajů, reg.č. v hlavičce VOP.
Provozovatel prohlašuje, že je platně
registrován u Úřadu pro ochranu osobních údajů, reg.č. v
hlavičce VOP.
- Kupující souhlasí se zpracováním a shromažďováním těchto
svých osobních údajů: jméno a příjmení, adresa bydliště a
doručovací a fakturační adresa, odlišuje-li se od adresy bydliště,
identifikační číslo a daňové identifikační číslo, adresa elektronické
pošty a telefonní číslo, případně dalších osobních údajů, které uvede
v objednávce nebo při registraci uživatelského účtu (dále
společně vše rovněž jen jako „osobní údaje“), a to až do doby jeho
písemného vyjádření nesouhlasu s tímto zpracováním. Osobní údaje budou
zpracovávány pro účely realizace práv a povinností z kupní smlouvy, pro
vedení uživatelského účtu a pro účely zasílání informací a obchodních
sdělení Kupujícímu (pokud tuto možnost označí, nebo pokud její označení
není možné, tak ji výslovně nevyloučí). Souhlas nebo jeho
odepření se zpracováním osobních údajů není podmínkou, která by
znemožňovala uzavření kupní smlouvy.
- Zpracováním osobních údajů Kupujícího může Prodávající
pověřit třetí osobu jakožto zpracovatele.
- Kupující má právo přístupu ke svým osobním údajům, právo
na jejich opravu včetně dalších zákonných práv k těmto údajům. Kupující
prohlašuje, že byl poučen o tom, že osobní údaje je možno na základě
písemné žádosti Kupujícího odstranit z databáze. Osobní údaje
Kupujícího jsou plně zabezpečeny proti zneužití. Osobní údaje
Kupujícího Prodávající nepředává žádné další osobě. Výjimku představují
externí dopravci a osoby podílející se na dodání zboží Kupujícímu,
kterým jsou osobní údaje zákazníků předávány v minimálním rozsahu,
který je nutný pro doručení zboží. Dále má výjimku technický správce
obchodu a osoba odpovědná za marketing obchodu.
- Osobní údaje budou zpracovávány po dobu neurčitou. Osobní
údaje budou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem
nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem.
- Kupující potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou
přesné a že byl poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí
osobních údajů.
- V případě, že by se Kupující domníval, že Prodávající
nebo zpracovatel provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v
rozporu s ochranou soukromého a osobního života Kupujícího nebo v
rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na
účel jejich zpracování, může:
- požádat Prodávajícího nebo zpracovatele o vysvětlení,
- požadovat, aby Prodávající nebo zpracovatel odstranil
takto vzniklý stav. Zejména se může jednat o blokování, provedení
opravy, doplnění nebo likvidaci osobních údajů. Je-li žádost Kupujícího
podle předchozí věty shledána oprávněnou, Prodávající nebo zpracovatel
odstraní neprodleně závadný stav. Nevyhoví-li Prodávající nebo
zpracovatel žádosti, má Kupující právo obrátit se přímo na Úřad pro
ochranu osobních údajů. Tímto ustanovením není dotčeno oprávnění
Kupujícího obrátit se se svým podnětem na Úřad pro ochranu osobních
údajů přímo.
- Požádá-li Kupující o informaci o zpracování svých
osobních údajů, je mu Prodávající povinen tuto informaci předat.
Prodávající má právo za poskytnutí informace podle předchozí věty
požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady nezbytné na
poskytnutí informace.
- Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se
zbožím, službami nebo podnikem Prodávajícího na elektronickou adresu
Kupujícího. Kupující dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení
Prodávajícího. Souhlasy dle obou předcházejících vět může Kupující
kdykoli odvolat.
-
Doručování
- Nebude-li dohodnuto jinak, veškerá korespondence
související s kupní smlouvou musí být druhé smluvní straně doručena
písemně, a to elektronickou poštou, osobně nebo doporučeně
prostřednictvím provozovatele poštovních služeb (dle volby
odesílatele). Kupujícímu je doručováno na adresu elektronické pošty
uvedenou v jeho uživatelském účtu nebo v objednávce, nebo
v rámci komunikace mezi stranami.
- Zpráva je doručena:
- v případě doručování elektronickou poštou okamžikem
jejího přijetí na server příchozí pošty; integrita zpráv zaslaných
elektronickou poštou může být zajištěna certifikátem,
- v případě doručování osobně či prostřednictvím
provozovatele poštovních služeb převzetím zásilky adresátem,
- v případě doručování osobně či prostřednictvím
provozovatele poštovních služeb též odepřením převzetí zásilky,
odepře-li adresát (popřípadě osoba oprávněná za něj zásilku převzít)
zásilku převzít,
- v případě doručování prostřednictvím provozovatele
poštovních služeb uplynutím lhůty deseti dnů od uložení zásilky a dání
výzvy adresátovi k převzetí uložené zásilky, dojde-li k uložení zásilky
u provozovatele poštovních služeb, a to i v případě, že se adresát o
uložení nedozvěděl.
-
Závěrečná ustanovení
- Pokud vztah související s užitím webové stránky nebo
právní vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční)
prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto
nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných
právních předpisů jiných států, která poskytují spotřebiteli vyšší míru
ochrany.
- V otázkách neupravených kupní smlouvou (včetně objednávky
a jejího přijetí) a obchodními podmínkami (či případně komunikací mezi
stranami) se právní vztah řídí podmínkami uvedenými ve webovém
rozhraní. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k
uzavření kupní smlouvy jsou patrné z webového rozhraní.
- Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v
důsledku zásahů třetích osob do webového rozhraní nebo v důsledku jeho
užití v rozporu s jeho určením. Uživatel a Kupující nesmí při využívání
webového rozhraní používat mechanismy, programové vybavení, skripty
nebo jiné postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz,
tj. především narušit funkci systému nebo nepřiměřeně zatěžovat systém,
nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám
umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení
nebo další součásti tvořící webového rozhraní a užívat webové rozhraní
nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v
rozporu s jeho určením či účelem. Chyby vzniklé při zadávání dat před
podáním objednávky nebo při jejím podání a vyřizování budou zjišťovány
a opravovány na základě e-mailové nebo telefonické komunikace.
- Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě
živnostenského oprávnění a činnost prodávajícího nepodléhá jinému
povolování. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti
příslušný živnostenský úřad. Kontrolu dodržování předpisů na ochranu
spotřebitele provádí též Česká obchodní inspekce (http://www.coi.cz/) a
práva na ochranu spotřebitelů hájí i jejich zájmová sdružení a jiné
subjekty na jejich ochranu. Kontrolu dodržování právních předpisů
týkajících se technických požadavků na zboží a bezpečnost zboží provádí
Česká obchodní inspekce (http://www.coi.cz/). Dozor nad ochranou
osobních údajů provádí Úřad pro ochranu osobních údajů
(http://www.uoou.cz/). Mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů
zajišťuje Prodávající prostřednictvím své výše uvedené emailové adresy,
případně se může Kupující obracet na zájmová sdružení a jiné subjekty
působící v rámci ochrany práv spotřebitelů. Prodávající není
ve vztahu ke Kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ani žádné takové
dobrovolně nedodržuje (ve smyslu § 1826 odst. 1 písm. e) občanského
zákoníku).
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní
smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská
567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz.
Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese
http://ec.europa.eu/consumers/odr
je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní
smlouvy.
- Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem
Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz
je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU)
č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů
on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES
(nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
- Obsah webových stránek Prodávajícího, všechny na nich
materiály (texty, fotografie, obrázky, loga a další) a
v souvisejících tištěných médiích (propagační letáky, inzerce
atd.), včetně programového vybavení webového rozhraní a těchto
obchodních podmínek, je chráněn autorským právem Prodávajícího a mohou
být chráněny dalšími právy dalších osob. Obsah nesmí být Kupujícím a
Uživatelem měněn, kopírován, rozmnožován, šířen ani použit žádnou třetí
stranou k jakémukoli účelu bez písemného souhlasu
Prodávajícího. Zejména je zakázáno úplatně nebo bezplatně zpřístupňovat
fotografie a texty umístěné na webovém rozhraní. Při nerespektování
tohoto zákazu bude Prodávající postupovat v souladu se zákonem
č. 121/2000 Sb., autorský zákon, ve znění pozdějších předpisů. Názvy a
označení výrobků, zboží, služeb, firem a společností mohou být
registrovanými obchodními známkami příslušných vlastníků.
- Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné
nebo neúčinné nebo nepoužitelné (a to i z důvodů jejich
rozporu s právem na ochranu spotřebitele), nebo se takovým
stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl
se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo
neúčinností nebo nepoužitelností jednoho ustanovení není dotknutá
platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či
obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.
- Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je uložena a
archivována Prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná třetím
osobám (ustanovení těchto podmínek a zákona o poskytnutí kupní smlouvy
a obchodních podmínek Kupujícímu nejsou tímto jakkoli dotčena). Kupní
smlouvu včetně obchodních podmínek poskytne Prodávající Kupujícímu na
vyžádání v textové podobě (v elektronické podobě zasláním
emailem)
- Kupující na sebe přebírá nebezpečí změny okolností (ve
smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku).
- Webové rozhraní používá službu Google Analytics,
poskytovanou společností Google, Inc. (dále jen "Google"). Služba
Google Analytics používá souborů "cookies", které jsou textovými
soubory ukládanými počítače Kupujícího a Uživatelů webového rozhraní
umožňující analýzu způsobu užívání webového rozhraní Kupujícím a
Uživateli. Informace vygenerované souborem cookie o užívání stránky
(včetně IP adresy) budou společností Google přeneseny a uloženy na
serverech ve Spojených státech. Google bude užívat těchto informací pro
účely vyhodnocování užívání webového rozhraní a vytváření zpráv o jeho
aktivitě, určených pro Prodávajícího a provozovatele webového rozhraní
a pro užívání internetu vůbec. Google může také poskytnout tyto
informace třetím osobám, bude-li to požadováno zákonem nebo budou-li
takovéto třetí osoby zpracovávat tyto informace pro Google. Google
nebude spojovat IP adresu Kupujícího a Uživatelů s jakýmikoli jinými
daty, která má k dispozici. Kupující a Uživatelé webového rozhraní
mohou odmítnout používání souborů cookies volbou v příslušném nastavení
v internetovém prohlížeči, avšak v tomto případně není vyloučeno, že
nebude možné plně využívat veškeré funkce webového rozhraní. Používáním
webového rozhraní souhlasí Kupující a Uživatelé se zpracováváním údajů
o nich společností Google, a to způsobem a k účelu shora uvedeným.
- Znění obchodních podmínek může Prodávající měnit či
doplňovat. Práva a povinnosti stran se řídí vždy tím zněním obchodních
podmínek, za jehož účinnosti vznikly.
- V případě dotazu k obchodním podmínkám a kupní smlouvě
poskytne Prodávající Kupujícímu bezodkladně veškeré potřebné informace.
Tyto
obchodní podmínky jsou platné a účinné od 29. 4. 2016